Zamknięcie przęsła mostu kolejowego nad Wartą

« wróć

Most kolejowy łączący Starołękę z Dębcem od dawna wymaga remontu. 9 grudnia, decyzją Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, z użytkowania wyłączone zostanie jedno z przęseł.

 

Most kolejowy między Starołęką a Dębcem (fot. Edyta Stec, epoznan.pl)

 

 

Decyzję o zamknięciu przęsła tłumaczył w rozmowie z portalem epoznan.pl Jerzy Witczak, Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego: – Obiekt jest w fatalnym stanie, wręcz się sypie. Już około 20 lat temu wydano orzeczenie, z którego wynikało, że konieczny jest remont generalny tej konstrukcji. Od tego czasu wprowadzano tu ograniczenia prędkości pociągów. Najpierw było to 60 km/h, później 40 km/h, a teraz to nawet 20 km/h.

 

Po moście poruszają się nie tylko pociągi, ale i piesi. Stan konstrukcji nie dziwi chyba nikogo, tym bardziej, że obecna jej wersja powstała tuż po zakończeniu II Wojny Światowej. Od 9 grudnia ruch kolejowy w obu kierunkach będzie odbywał się jednym przęsłem. Decyzja o zamknięciu przęsła zapadła już jakiś czas temu, dzięki czemu kolejarze mogli bez problemu dostosować do niej nowy rozkład jazdy pociągów. Piesi będą mogli korzystać z kładek bez zmian.

Dodaj komentarz
Komentarz:
Użytkownik:
Email:
  Wyślij
 
Kategorie
Archiwum