Kategoria / Aktywnie nad Wartą

A właściwie jej fragmentem. Pierwsze metry wyasfaltowanej pieszo-rowerowej ścieżki znajdą się na Szelągu. W przyszłym roku miasto opracuje też projekty dalszych odcinków trasy wzdłuż Warty.

 

Warta w rejonie Ostrowa Tumskiego (fot. Radomil, Wikimedia Commons)

 

Wartostrada to projekt rekreacyjnej ścieżki dla pieszych i rowerzystów opracowany przez wydział ochrony środowiska. Trasa pobiegnie po obu stronach rzeki, od mostu Przemysła do mostu Lecha. Na ostatnim posiedzeniu komisji ochrony środowiska poznaliśmy szczegóły dotyczące przebiegu trasy i terminów jej realizacji. Wczoraj Rada Osiedla Stare Miasto przedstawiła je mieszkańcom. – Ścieżka pobiegnie ul. Nadbrzeżną, wzdłuż Trasy Szelągowskiej, połączy się z istniejącą trasą rowerową na moście Lecha. Dalej, na ul. abpa Hlonda skręci w stronę rzeki i pobiegnie po stuletnim wale na terenie starorzecza. Ścieżka dobiegnie do ICHOT-u, a potem poprowadzimy ją wzdłuż Cybiny. Przy Politechnice mamy problem, bo plan miejscowy nie przewiduje ścieżki między uczelnianymi budynkami a rzeką, tylko przy ul. Piotrowo – opisywał przebieg trasy Leszek Kurek, dyrektor WOŚ. Dalej trasa połączy się z istniejącą już na Ratajach ścieżką. Mostem Przemysła przebije się na drugą stronę rzeki. Tam pobiegnie istniejącą ścieżką, a od mostu Rocha wzdłuż ul. Ewangelickiej. – Problemem będzie odcinek od mostu Chrobrego do parku Szelągowskiego. Teren przy osiedlu na Szyperskiej jest zamknięty – dodaje Kurek. Być może ten ostatni fragment będzie trzeba pokonać ulicą.

 

Szeroka na 4 m Wartostrada będzie asfaltowa. Kilometr takiej drogi kosztuje ok. 1 mln zł. Ma ona powstawać etapami. W przyszłym roku gotowa będzie jej pierwsza część – od Garbar, przez park Szelągowski, do mostu Lecha. Komisja ochrony środowiska wniesie poprawki do budżetu na 2012 r. Jeśli uda się je uchwalić, w przyszłym roku powstanie projekt ścieżki po prawej stronie rzeki. Nad resztą trasy WOŚ pracować będzie w kolejnych latach. Powodem wolnego tempa prac nie jest tylko trudna sytuacja finansowa miasta. Trasa przebiegać będzie m.in. przez działki należące do archidiecezji poznańskiej. Chodzi o starorzecze przy ul. abpa Hlonda. – Mamy już wstępną zgodę władz kościelnych na poprowadzenie Wartostrady na ich terenie – mówi Bartosz Guss, wicedyrektor WGN. Wartostrada biec będzie na terenach zalewowych. Dlatego WOŚ nie ustawi tam latarni, ławek i koszy na śmieci.

 

Źródło: Gazeta Wyborcza

Kajakarze w nowej siedzibie

W sobotnie popołudnie (22 października) uroczyście otwarto nową siedzibę przekazaną Konińskiemu Klubowi Kajakowemu i Sportów Wodnych przez Ligę Obrony Kraju.

 

(sxc.hu)

 

Klubowicze zyskali kilka pomieszczeń, co w znaczący sposób wpłynie na ich działalność. Mają teraz do dyspozycji hangar na sprzęt, prawdziwą kuchnię oraz dużą salę klubową.

 

Przekazanie do użytku nowej siedziby odbyło się w obecności parlamentarzystów, samorządowców, przedstawicieli LOK oraz licznego grona przyjaciół i sympatyków. Poprzedził je tradycyjnie spływ Wartą – od śluzy w Morzysławiu do bulwarów, z udziałem kajakarzy oraz płetwonurków.

 

Źródło: Urząd Miejski w Koninie

Miasto opracowało projekt pieszo-rowerowych ścieżek wzdłuż Warty. A osiedlowi radni apelują, by na Wartostradę znaleźć pieniądze już w budżecie na 2012 r.

 

Wartostrada to sieć dróg rowerowych i ścieżek spacerowych nad Wartą. Projektem zajmuje się wydział środowiska. Zgodnie z programem ścieżki nad rzeką gotowe mają być do 2015 r. Ale radni z 5 dzielnic (Naramowice, Stare Miasto, Wilda, Ostrów Tumski-Zawady-Śródka-Komandoria, Starołęka-Minikowo-Marlewo) chcą budowę Wartostrady przyspieszyć. I apelują, by środki na jej budowę znalazły się w przyszłorocznym budżecie miasta. W tym celu osiedlowi radni wysłali list do prezydenta Ryszarda Grobelnego:

 

"Wiele słów zostało już wypowiedzianych w kwestii zagospodarowania Warty w Poznaniu. Pora przejść od słów do czynów. Na początku tego roku Wydział Ochrony Środowiska przygotował wstępną koncepcję techniczną inwestycji o nazwie "Wartostrada". Zakłada ona budowę ciągu ścieżek pieszo-rowerowych po obu stronach rzeki, od mostu Lecha na północy, aż do mostu Przemysława na południu. Dziś Wydział jest już na etapie zlecania projektu poszczególnych odcinków, ale perspektywy finansowe związane z jego realizacją są, na dzień dzisiejszy, dość marne. Nie sposób w krótkim liście zawrzeć wszystkich zalet tego przedsięwzięcia, oczywistą sprawą jest jednak, że Wartostrada będzie pierwszą tak dużą inicjatywą mającą na celu wykorzystanie ogromnego potencjału turystyczno-rekreacyjnego, który drzemie w nadwarciańskich okolicach. Jesteśmy przekonani, że projekt ten będzie miał niezwykle pozytywne oddziaływanie zarówno na turystów przybywających do Poznania, jak i na mieszkańców, w interesie których się wypowiadamy. Reprezentując ich ponad stutysięczną rzeszę zwracamy się z apelem do Pana Prezydenta o włączenie kosztów realizacji Wartostrady do planu finansowego miasta na rok 2012. Wierzymy, że apel ten znajdzie u Pana zrozumienie i akceptację" – piszą.

 

Pod apelem obok rad osiedli podpisały się także stowarzyszenia: Fundacja Wspierania Twórczości, Kultury i Sztuki "Ars"; My-Poznaniacy, Chwaliszewo, Inwestycje dla Poznania.

 

Źródło: Gazeta Wyborcza

« pierwszy    4  5  6  7  8  
 
Kategorie
Archiwum